Video Catalog

 
  • 15.10.2010
    Media and communication in CEE: Achievements and challenges for communication research
  • 15.10.2010
    The Discursive Construction of European Crises – Redefining the 'European Public Sphere'
  • 14.10.2010
    Building European research networks. Promises and pitfalls of collaborative research
  • 13.10.2010
    Comparing comparative research in social studies and in media studies
  • 13.10.2010
    Transcultural communication: achievements and challenges of a research field
  • 03.10.2010
    Grimmerie and Primer: 'Wicked' and 'Diamond Age' as Instructional Texts
  • 03.10.2010
    Stories matter – the treatment of Story in J.R.R. Tolkien and Terry Pratchett
  • 03.10.2010
    The Nightmares of Politicians - On the rise of Fantasy from subcultural to mass­cultural phenomenon
  • 02.10.2010
    "Die Zombies"
  • 02.10.2010
    Magical Musical: Musicalized Spaces in Fantastic Literature
  • 02.10.2010
    Finding Physical Space: Disability in the Vorkosigan Universe
  • 02.10.2010
    Difference and Resistance in M.T. Anderson's Feed
  • 02.10.2010
    Liminality and Transgression in '21st Century Stories'
  • 02.10.2010
    Alternative Worlds - The Fantastic in the 21st Century
  • 02.10.2010
    The Enchanted Tales of Unica Zürn: From Myth to Madness
  • 02.10.2010
    Re-reading Max Ernst's 'Two Children...' Through the Kunstmärchen of the Brothers Grimm
  • 02.10.2010
    Change and Sexuality: Ursula and Ariel as Markers of Metamorphosis in 'The Little Mermaid'
  • 02.10.2010
    From Buffy to Twilight - A Feminist Backlash in Youth Vampire Fiction?
  • 02.10.2010
    Breaking the Mirror: Reality, Holes between Universes, and Supernatural
  • 02.10.2010
    The Un- Canny/Comic: Paul Auster's City of Glass (Graphic Novel)
  • 02.10.2010
    Strange Embrace: Visualizing the Fantastic in Comics
  • 02.10.2010
    On Alien Alders: The “Earlking” Inspirations in Andrzej Sapkowski's The Witcher Saga as a Metonimization of the Discourse of Difference
  • 02.10.2010
    Grappling with Modernity and its Moral Challenges: The Emergence of the Modern Fantastic in Eighteenth-Century England
  • 02.10.2010
    The Daemon of Tedworth' from 17th Century England to 20th Century Cinema: A Reevaluation of Ghosts
  • 01.10.2010
    Decentering the Human Mind: Anthropocentrism and the Other of Technology in Utopian and Science Fiction
  • 01.10.2010
    Disharmonies and Dystopias: The Social Function and Symbolism of Music in Dystopian Fiction
  • 03.10.2010
    Love Your Zombie – Romancing the Un-Dead
  • 03.10.2010
    From Narnia to Now: Magic Realism, Fantasy, and Postmodernism
  • 03.10.2010
    From Don Juan and Donnie Darko: Towards a Metaphysics of the Fantastic
  • 02.10.2010
    Fantasy und Intertextualität - Zu einem Paradigmenwechsel in der Genretypologie
  • 02.10.2010
    Performanz des Übergangs - Wege in die Räume der Fantastischen Literatur der Gegenwart
  • 02.10.2010
    Spiel und Selbsterleben. Ein mythentheoretischer Blick auf die intermediale Fantasy-Kultur.
  • 02.10.2010
    'Es gibt kein Gut und Böse, nur Entscheidungen und Konsequenzen' - The Witcher als Austragungsort moralischer Gegenwartskonflikte
  • 02.10.2010
    Ritualisierte Imagination im Fantasy-Rollenspiel Das Schwarze Auge
  • 02.10.2010
    Figuren in Comics und Mangas als Bricolage: Fantastisches Erzählen
  • 02.10.2010
    Märchenwälder. Der Topos 'Wald' im europäischen Märchen und seine modernen Interpretationen
  • 02.10.2010
    Metaphysische und ethische Aspekte der Raumschiff Voyager-Folge „Tuvix“
  • 02.10.2010
    Mythos und Religiosität in der Fernseh- und Filmserie Star Trek (1966-2009)
  • 02.10.2010
    Die Desakralisierung der Welt - Mircea Eliades Begriff des „Heiligen Raums“ und kryptoreligiöse Räume in den Romanen Der Herr der Ringe und Harry Potter
  • 01.10.2010
    Fantastik als Friedensstifter? Die Fantastik und insbesondere die Fantasy als Vermittler kultureller Kenntnisse und kulturübergreifenden Verständnisses, aufgezeigt am Bild der Drachen
  • 01.10.2010
    Vorüberlegungen zu einer fantastischen Politikwissenschaft
  • 01.10.2010
    Materialität der Zeichen und Materialität der Welt in der Fantasy am Beginn des 21. Jahrhunderts
  • 02.10.2010
    Live-Rollenspiel und Fantasy - Ergebnis einer qualitativen Studie auf dem Drachenfest 2009
  • 02.10.2010
    Das Raumschiff im Science Fiction Film. Zur Metaphorik kosmischer Evasion.
  • 02.10.2010
    Die geschichtsphilosophische Wende der Science Fiction am Beispiel von Stanley Kubricks 2001 - Odyssey im Weltraum
  • 02.10.2010
    Pandoras leere Büchse - Phantastische Zaghaftigkeit in James Camerons bürgerlichem SF-Spektakel Avatar
  • 02.10.2010
    Die Unordnung der Räume - Beitrag zur Diskussion um einen operationalisierbaren Phantastikbegriff
  • 02.10.2010
    Fantastik und/als Liminalität - Einige theoretische Überlegungen
  • 02.10.2010
    Begrenzte und entgrenzte wunderbare Systeme: Vom Bürgerlichen zum Magischen Realismus
  • 01.10.2010
    Die Entstehung der Genres phantastisch-imaginativen Erzählens: ein religionswissenschaftlicher Beitrag
  • 01.10.2010
    Dario Argentos Drei-Mütter-Trilogie und der groteske Bildraum
  • 01.10.2010
    Wissen als Schwelle – Urban Fantasy für Kinder und Jugendliche im medialen Transfer
  • 01.10.2010
    „Was in drei Teufels Namen bist du?“ Belebte Bücher in der fantastischen (Kinder- und Jugend-) Literatur
  • 01.10.2010
    Marvel-lous masked men: Doppelidentitäten in Superheldenfilmen
  • 01.10.2010
    Aus gegebenem Anlass: Tim Burton und das Fantastische
  • 01.10.2010
    Ein blaues Wunder - Naturalisierung, Verfremdung und digitale Figuren in James Camerons Avatar
  • 02.10.2010
    Deadly Enemies, Companions in Arms or Friends for Life – the Multi-Faceted Relationship of Hero and Dragon in Modern Fantastic Literature.
  • 02.10.2010
    'Real adventures weren't about Hogwarts and Muggles' – Intertextual References in Hemingway's Sangreal-Trilogy
  • 02.10.2010
    "Glutted with Strangeness": Appetite, Art, and Otherness in Suzy McKee Charnas' The Vampire Tapestry
  • 02.10.2010
    God Hates Fangs? Morality, Ideology, and the Domesticated Vampire in Contemporary American Culture
  • 02.10.2010
    Fantastic Science: Converging Technologies, Risk and Popular Culture
  • 02.10.2010
    Future is in the Present, Love is in the Past? Cult Movies and Science Fiction in the 21st Century
  • 02.10.2010
    'Der Schnee von gestern ist die Lawine von morgen.' Utopian, dystopian and subversive strategies in recent German Alternate History fictions.
  • 02.10.2010
    The New Wave's Cultural Strategy: The Cold War, Science Fiction, and the Irrational
  • 02.10.2010
    Fantastic Language/Political Reporting:The Science Fiction Illocutionary Force Is With Us
  • 02.10.2010
    The Domestic Landscape of Children’s Fantasy - How early children's fantasy confined the fantastic
  • 02.10.2010
    'It's Magical!' - Supernatural Elements in Children's Literature and Young Adult's Fiction
  • 01.10.2010
    Is the Scientist Still Mad? The Presentation of Scientists in Contemporary Science Fiction Dealing with Biotechnology
  • 01.10.2010
    "I'm a late-twenty-first-century-techno-crone": Bodies and Subjectivities in Cyberpunk
  • 01.10.2010
    Attack of the Female Monster-Hero
  • 01.10.2010
    The Little Gay Bar on the Prairie: Film, Fantasy and the Unfinished Business of Queer World Making
  • 01.10.2010
    Negotiating Cultural Trauma through Fantastic Spaces: Giant Monsters and 9/11
  • 01.10.2010
    To Cross Certain Frontiers: The Meanings of Alternative Worlds in the novels of Barış Müstecaplıoğlu
  • 01.10.2010
    A Pulitzer for Tolkien, Once Removed: Junot Diaz’s The Brief Wondrous Life of Oscar Wao and Fantasy as Literary Intertext
  • 01.10.2010
    Perforations of Reality: the Motif of the Hole in the Spanish Contemporary Fantastic